بگونیا برگی (رکس)

بگونیا برگی(رکس)

بگونیا برگی (رکس) یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی خانواده بگونیاسه محسوب می شود. زیست بوم اصلی آن به جزائر کارائیب و آمریکای جنوبی مربوط می شود. این گیاه دارای 900 گونه مختلف می باشد. زیبایی خاصی در ظاهر برگ ها و گل هایش دارد. از لحاظ ظاهری:

  • حالت بالارونده
  • همیشه سبز
  • علفی
  • خزان کنندگی را داراست.

زیبایی برگ های بگونیا برگی بسیار زیاد است و می توان آن را در رنگ های قرمز، کرم و ارغوانی دید.

گل هایی که در فصل تابستان می روید، می بایست از گیاه بگونیا برگی (رکس) جدا شود و جلوه ی خاصی ندارد. از لحاظ شرایط نگهداری بگونیا برگی (رکس) به نور متوسط غیرمستقیم، رطوبت زیاد و خاک همیشه مرطوب نیاز دارد. کوددهی بگونیا برگی (رکس) از بهار تا اواسط پاییز را می توان در هفته یکبار به میزان 1 گرم در لیتر صورت گیرد. خاک مورد نیاز این گیاه ترکیبی از خاک برگ، مارسه و تورب می باشد.

تا می توانید از این گیاه تکثیر کنید. زیرا گیاه هر چه مسن تر می شود میزان مواد کافی  برای رشد و پرورش آن سخت تر می شود. ولی برای قلمه های جوان تامین این مواد به آسانی صورت می گیرد. در صورت عدم تامین شرایط و عوامل  محیطی برای بگونیا برگی، برگ هایش یکی پس از دیگری می ریزد. اگر در فصل زمستان شاهد ریزش برگ ها بودید، گلدان را به محیط گرمتری جا به جا کنید.

زمان سم پاشی بگونیا برگی (رکس)

در صورت مشاهده تارهای عنکبوتی، قارچ های سفید و رویش برگ های کم رنگ هر 14 روز یکبار سمپاشی گیاه صورت گیرد. برای تکثیر و ازدیاد این گیاه می توان از طریق برش برگ بالغ اقدام نمود.به صورتی که با یک چاقوی تیز یک برگ بالغ را به قطعاتی برش می زنیم. درون خاک کمپوست قرار می دهیم و روی آن را پلاستیک می کشیم. در محیطی با دمای 21 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. بعد از جوانه زنی پلاستیک را برداشته و به گلدانی بزرگتر منتقل نموده که خاک درون آن حاوی کمپوست و پیت ماس باشد.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه