چمن مصنوعی اصفهان

چمن مصنوعی اصفهان در بوستان‌ها

چمن مصنوعی اصفهان بسیاری از معایت و مشکلات چمن‌های طبیعی را در طراحی فضای سبز شهری حل نموده است.اصفهان استانی با اقلیم گرم و خشک و میزان بارندگی کمتر از 200 میلیمتر است. این استان در سال های اخیر با مشکلات کم آبی زیادی مواجه بوده است که عوامل زیادی منجر به بروز خشکسالی در اصفهان شده اند. یکی از این عوامل فضای سبز موجود در شهر اصفهان و شهرستان های آن می باشد. استان اصفهان و بویژه شهر اصفهان دارای حجم گسترده ای از فضای سبز می باشد که شامل پارک های حاشیه زاینده رود و بوستان ها و پارکهای درون شهری می باشد. در تمامی این پارک ها و بوستان های اصفهان از چمن به عنوان پوشش فضای سبز استفاده شده است. استفاده از چمن طبیعی در حجم گسترده معایبی دارد که در این بخش به شرح آن می پردازیم.

آیا برای طراحی فضای سبز خانه، ویلا، باغ و بالکن خود به چمن مصنوعی نیاز دارید؟ با باغ گستر تماس گرفته تا این المان فضای سبز را با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید.

  • فتوسنتز کم چمن طبیعی

برخلاف ظاهر سبز و تراکم بالای چمن، اما در واقع چمن میزان فتوسنتز کم و در حد صفر دارد. محققان پس از ارزیابی میزان فتوسنتز چمن در مساحت 10.000 متر مربع (یک هکتار) میزان فتوسنتز چمن را برابر با یک درخت با سن 2 تا 3 سال ارزیابی نموده اند.

 

  • میزان آب مصرفی بالا

چمن برخلاف ظاهر و اندازه کوچک خود به دلیل وجود ریشه های افشان در ساختار خود، نیاز آبی زیادی دارد. این میزان آب براساس نظر کارشناسان به ازای آبیاری 10.000 متر مربع چمن برابر با آبیاری 300.000 درخت 2 تا 3 ساله می باشد.

 

  • هزینه نگهداری بالا

به منظور نگهداری از پوشش چمن طبیعی سالیانه هزینه های بالا و در واقع نجومی به پیمانکاران فضای سبز پرداخت می شود. در صورتی که این هزینه ها در بخش عمرانی و ایجاد فضای سبز اصولی و علمی انجام گیرد به مراتب فضای شهری زیباتر و با طراوت تری خواهیم داشت.

بررسی تمامی این موارد می تواند مشکلات استفاده از چمن طبیعی را در محیط های بزرگ نشان دهد. اما چمن طبیعی در فضا سازی، محوطه سازی باغ و ویلا چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

مشکلات رایج چمن طبیعی در محوطه های کوچک

#نه به چمن طبیعی

چمن طبیعی نیازمند آب مصرفی زیاد، نگهداری زیاد و رسیدگی به منظور حذف گیاهان هرز، واکاری و غیره می باشد. در صورتی که در محطه خود نیاز به ایجاد پوشش سبز دارید و می توانید این موارد را انجام دهید چمن طبیعی را به شما توصیه می کنیم. در غیر این صورت استفاده از سایر پوشش ها بویژه چمن مصنوعی را پیشنهاد می کنیم.

چمن مصنوعی اصفهان

به طور کلی چمن مصنوعی به پوششی گفته می شود که از نظر شکل، بافت و رنگ شبیه به چمن طبیعی باشد. چمن مصنوعی در طی 1 دهه گذشته تغییرات زیادی کرده است. و استفاده از آن در بسیاری از محوطه سازی ها به صورت یک الزام درآمده است. همچنین دوست داران محیط زیست نیز از این پوشش همیشه سبز حمایت های زیادی کرده اند. همچنین در سال های اخیز شاهد استفاده از چمن مصنوعی در اصفهان بوده ایم. مواردی که چمن مصنوعی را نسبت پوشش طبیعی متمایز میکند عبارت است از؛

  • چمن مصنوعی هزینه نگهداری ندارد

چمن مصنوعی در واقع نیاز به هیچ گونه نگهداری ندارد. به عنوان مثال مانند سایر پوشش های سبز نیاز به آبیاری، واکاری، وجین علف هرز و غیره ندارد.

 

  • چمن مصنوعی همیشه سبز است

چمن مصنوعی به صورت دائم در تمامی فصول سال رنگ سبز و طراوتی خوب به محوطه شما اهدا می کند.

 

  • چمن مصنوعی برای بازی کودکان مناسب است 

چمن مصنوعی به دلیل اینکه مانند سایر پوشش های سبز طبیعی فرد را با خاک درگیر و در ارتباط قرار نمی دهد، بستری مناسب برای تجمع و نشستن افراد و بازی کودکان است.

 

  • چمن مصنوعی له نمی شود و نمی شکند

نسل های جدید چمن مصنوعی پس از استفاده،، راه رفتن، نشستن و در اثر بازی کودکان، نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهد، به هم نمی چسبد و الیاف آن نمی شکند

نمونه های چمن مصنوعی اصفهان


چمن مصنوعی کد 1101

ضخامت: 8 میلی متر

تراکم: 15.000

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز روشن بهاره

چمن مصنوعی کد 1102

ضخامت: 10 میلی متر

تراکم: 16.000

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز تیره بهاره

چمن مصنوعی کد 1103

ضخامت: 11 میلی متر

تراکم: 15.700

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز روشن بهاره

چمن مصنوعی کد 1104

ضخامت: 11 میلی متر

تراکم: 16.000

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز زیتونی بهاره

چمن مصنوعی کد 1105

ضخامت: 16 میلی متر

تراکم: 17.000

بافت: چهار بافت

رنگبندی: سبز و زرد پاییزه

چمن مصنوعی کد 1106

ضخامت: 20 میلی متر

تراکم: 17.000

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز روشن بهاره

چمن مصنوعی کد 1107

ضخامت: 20 میلی متر

تراکم: 19.000

بافت: دو بافت

رنگبندی: سبز تیره و روشن

چمن مصنوعی کد 1108

ضخامت: 25 میلی متر

تراکم: 19.000

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز تیره بهاره

چمن مصنوعی کد 1109

ضخامت: 25 میلی متر

تراکم: 20.000

بافت: دو بافت

رنگبندی: سبز تیره بهاره

چمن مصنوعی کد 1110

ضخامت: 25 میلی متر

تراکم: 19.000

بافت: تک بافت

رنگبندی: سبز روشن بهاره

چمن مصنوعی کد 1111

ضخامت: 25 میلی متر

تراکم: 18.000

بافت: چهار بافت

رنگبندی: سبز و زرد پاییزه

چمن مصنوعی کد 1112

ضخامت: 30 میلی متر

تراکم: 19.000

بافت: دو بافت

رنگبندی: سبز تیره و روشن

چمن مصنوعی کد 1113

ضخامت: 35میلی متر

تراکم: 18.000

بافت: چهار بافت

رنگبندی: سبز و زرد پاییزه

چمن مصنوعی کد 1114

ضخامت: 40میلی متر

تراکم: 20.500

بافت: چهار بافت

رنگبندی: سبز و زرد پاییزه

چمن مصنوعی کد 1115

ضخامت: 40 میلی متر

تراکم: 19.000

بافت: دو بافت

رنگبندی: سبز تیره و روشن

با خیال راحت خرید کنید

تضمین کیفیت در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ

تمامی محصولات ارائه شده دارای ضمانت در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ می باشد. در صورت آگاهی از قیمت محصولات چمن مصنوعی می توانید از بخش تماس با ما اقدام نمایید

کاربرد چمن مصنوعی

پیش از تولید چمن مصنوعی و معرفی آن به جهان، استفاده از پوشش سبز و چمن طبیعی محدود به استفاده در پارک ها، باغ، ویلا و محوطه ها بود. اما با ورود چمن مصنوعی به بازار جهانی کاربرد چمن مصنوعی به شکلی باور نکردنی گسترش یافت و در ابعاد گوناگون و محیط های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. به عنوان مثال می توان از چمن های مصنوعی و اساسا پوشش های مصنوعی در هر جایی که بخواهید استفاده کنید. تنها باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

  1. میزان رفت و آمد بر روی چمن مصنوعی در محیطی که استفاده می کنید بسیار مهم می باشد. در صورتی که هدف شما از خرید چمن مصنوعی استفاده از آن در محل های پر رفت و آمد می باشد به شما توصیه می کنیم از محصولاتی استفاده نمایید که دارای تراکم بالا هستند. این موضوع طول عمر و زیبایی چمن مصنوعی را پس از گذشت چند سال تضمین می کند.
  2. زیر سازی و کف سازی به منظور چسباندن چمن مصنوعی. این موضوع نیز بسیار پر اهمیت می باشد. زیرا در صورتی که سطح شما هموار نباشد و دارای پستی و بلندی (مانند موزائیک های غیر همسطح) باشد طول عمر چمن مصنوعی پس از گذشت چند سال به مراتب کاهش می یابد و در برخی موارد منجر به پارگی می شود.

در صورتی که این دو نکته مهم رعایت شود چمن مصنوعی خریداری شده توسط شما سال های سال مورد کاربرد قرار می گیرد و از زیبایی آن کاسته نمی شود.

مقایسه شکل ظاهری چمن طبیعی و مصنوعی


برای مقایسه چمن طبیعی با چمن مصنوعی، نشانگر میان تصاویر را به سمت چپ و راست حرکت دهید

چمن-طبیعیچمن-مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه