خواص دارویی، درمانی و مضرات آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی و چندساله با برگ های کلفت و گوشتی است. از احاظ ظاهر شبیه کاکتوس است و دارای پیچ و خم و تیغ می باشد. نام های دیگر آن صبر زرد، گیاه جاودانگی و گیاه ملکه می باشد. در مناطق گرم و خشک می روید. در لغت آلوئه ورا به ماده تلخ درخشان معنی می شود. در داخل  برگ های این گیاه ماده ای ژله مانندی وجود دارد که برای تمامی بیماری ها پیشنهاد می شود. حاوی ویتامین C ,B6 ,B2 ,B1 ,A و E و اسید فولیک، کلسیم، مس، روی و منیزیم است. 96% ژل آن را آب شامل می شود و مابقی آمینواسید و املاح دیگر است.

این گیاه برای درمان سوختگی، التهابات پوستی، آکنه و اگزما به کار می رود. افرادی که دیابت دارند برای کاهش قندخون از این گیاه استفاده کنند. کنترل کننده اسید معده برای بهبود زخم های معده و روده می باشد. برای فشار خون و چربی خون می بایست از آن بهره گرفت. محرک ریشه مو برای رشد مجدد می باشد و تمامی مشکلات مربوط به موها مثل شوره، قارچ و کچلی را حل می کند. این گیاه برای تمامی پوست ها مفید است و نتایج خوبی را از خود به جا می گذارد.

سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند. در مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده اند که با مصرف این گیاه می توان تا میزان قابل توجهی فعالیت سلول های سرطانی را کاهش داد. پس توصیه می شود افرادی که در دوران شیمی درمانی هستند از این گیاه استفاده کنند. پوسیدگی دندان و مشکلات دهان و لثه با خوردن این گیاه پیشگیری می شود. برای درمان بواسیر مفید است. برای رفع واریس، کشیدگی رگ ها و آرتریت می بایست را بر روی محل ماساژ داد.

چربی سوزی با آلوئه ورا

شربت آلوئه ورا یک چربی سوز عالی برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند، برای این منظور ماده ژله ای مانند داخل یکی از برگ های این گیاه را با یک عدد لیمو ترش و 3 قاشق غذاخوری عسل با مقداری آب ترکیب کرده و در روز 3 مرتبه مصرف نمایید. این گیاه یک سم زدای بسیار قوی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این ژل پرخاصیت اثرات زیادی بر فعالیت مغز و اعصاب دارد و می تواند از استرس و افسرگی و سکته مغزی جلوگیری کند. برای تقویت قوای جنسی و افزایش اسپرم توصیه می شود؛ همچنین دردهای دوره قاعدگی و در منظم نمودن تعداد دفعات این دوره موثر است.

مضرات آلوئه ورا

این گیاه برای زخم ها و خراشیدگی های عمیق نتیجه ای ندارد. در بعضی موارد برای موارد موضعی حساسیت گزارش شده است. زنان باردار هم نباید از این گیاه مصرف نمایند چون باعث سقط جنین می شود. همچنین مصرف بیش از اندازه آلوئه ورا اسهال آور و سبب کمبود پتاسیم می شود.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه