خواص دارویی، درمانی و مضرات آویشن

آویشن

آویشن به عنوان گیاهی معجزه گر در بیشتر مقالات علمی نام برده شده است .می بایست در آشپزخانه هر کسی جا داشته باشد. گونه های متفاوتی دارد که یک نوع آن در مواقعی که دچار مارگزیدگی شده ایم به عنوان پادزهر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رومیان باستان برای دور کردن عقرب از خودشان این گیاه را می سوزاندند. برای مواردی مثل نفخ معده، گلودرد، سرفه و آب ریزش نتیجه بخش بوده است. اگر شما از جمله آدم هایی هستید که از تعریق زیاد پاها رنج می برید می توانید مقداری از این گیاه را درون یک ظرف آب ریخته و پاها را به مدت 15 دقیقه درون آن قرار دهید.

آویشن برای بوی بد دهان و آفت دهانی موثر است و به عنوان یک ضدعفونی کننده استفاده می شود. خاصیت تقویت کنندگی دارد و  خستگی، ضعف و بیحالی را رفع می کند. افرادی که دچار گرفتگی عضلات و رماتیسم مفصلی هستند می توانند از حمام آویشن استفاده کنند. به این صورت که مقداری از آن را درون یک وان آب جوش ریخته و درون آن به مدت 15 دقیقه استراحت کنند. برای بیماران آسمی و تنگی نفس استفاده می شود. زنان که دارای خونریزی های رحم و ترشحات غیرطبیعی واژن هستند می توانند 10 گرم آویشن  را در یک لیتر آب جوش دم کرده و با یک قاشق عسل میل کنند.

مضرات آویشن

مصرف زیاد آویشن در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؛ همچنین مصرف بی رویه باعث افزایش مقدار آلبومین در ادرار می شود.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه