خواص دارویی، درمانی و مضرات بومادران

بومادران

بومادران  در فصل بهار رشد می کند. این گیاه دارای طبع گرم و خشک است و به نام های دیگر هم معرفی شده است از جمله: ژابیژ، مشک چوپان، بی مادران، برنجاسب و … . در زمان های قدیم از این گیاه برای درمان سرماخوردگی و ناراحتی های مجاری ادرار استفاده می شده است. این گیاه اثر خیلی عجیبی در انعاقد خون هنگام زخم شدن بدن دارد و به سرعت سموم را از طریق تعریق و ادرار دفع می کند. همچنین زمانی که خون دماغ شدید می توانید از برگ آن استفاده کنید. به صورت لوله پیچ داخل سوراخ بینی خود قرار دهید.

اگر از دردهای دوران قاعدگی رنج می برید کافی است از جوشانده این گیاه مصرف نمایید زیرا انقباضات رحمی را برطرف می کند. در هضم غذا و از بین بردن نفخ شکم نقش اساسی را ایفا می کند و نمی گذارد غذا سردل گیر کند. بوی تند و تیز عرق را می توانید با دمنوش و یا عرق این گیاه کاهش دهید. مدر، تعریق اور، قاعده آور، ضد نفخ، ضد درد و سوزش معده، ضد انگل، ضد بی خوابی، ضد تشنج، اشتها آور، چاق کننده، تسکین دهنده سردردهای میگرنی و تقویت کننده کبد می باشد.

بومادران یک عامل از بین رونده لک ها و تحریکات و التهابات پوستی به خصوص آکنه می باشد. افرادی که دار آسم و تنگی نفس هستند برای رفع این مشکل می توانند به مدت یکماه روزی 3 استکان دمنوش آن را میل نمایند. اگر ورم مفاصل و آرتروز شدید دارید می توانید روزی 2 مرتبه بدن خود را با روغن این گیاه ماساژ دهید تا نتیج شگفت آوری را مشاهده نمایید.

مضرات بومادران

مصرف بیش از اندازه باعث تهوع و سرگیجه می شود.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه