ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز

طراحی فضای باز شامل طراحی محوطه ی حیاط خانه، ویلا، تراس، بالکن، ایوان، پاسیو و … است. چه یک حیاط بزرگ داشته باشید یا یک بالکن کوچک، فضاهای باز امروزه به طور فراگیری برای استفاده ی روزمره طراحی می شوند. بسیاری از صاحب خانه ها در حال حاضر برای ایجاد یک فضای آرام در دل طبیعت، به این بخش های خانه وابسته هستند.

در صورتی که آب و هوا اجازه دهد، طیف گسترده ای از فعالیت ها مثل بازی، آشپزی، استراحت، کار و … همگی در خارج از خانه و در فضای باز قابل انجام دادن هستند. برای پاسخگویی به این نیازها ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز در سال 2022 شامل ایده های راحت و رفاهی هستند. با این سبک های مد روز می توانید استفاده ی کامل از پتانسیل فضای باز خانه ی خود ببرید.

فرار به حیاط خلوت

مهمانی در فضای باز خانهوقتی نمی توانید برای تعطیلات و اوقات فراغت خود سفر بروید، به حیاط خلوت خود پناه ببرید. این روزها طراحی امکانات اضافی و استراحت گاه در فضای سبز بسیار رایج است. بعضی از آنها جکوزی، استخر، ننو، تاب و مکان های استراحت دنج هستند. برای اینکه حال و هوای محیط را تغییر دهید استفاده از لامپ های ریسه ای و گلدان های گل را فراموش نکنید.

پیشنهاد می کنیم ” طراحی حیاط خلوت برای مهمانی و دورهمی ” را بخوانید.

المان آتش

آتشکده در فضای بازمحبوبیت باربیکیو، آتشکده و شومینه های فضای باز در زمان همه گیری کرونا شدت یافت. دلیل خوبی هم برای آن وجود داشت. آتش می تواند فضایی گرم و دنج ایجاد کند که برای شب های سرد یا دورهمی ها در تمام طول سال مناسب است.

خوشبختانه گزینه های زیادی برای حیاط هایی با متراژ متفاوت وجود دارد. یک آتشکده ی بزرگ می تواند به عنوان مرکز یک منطقه ی نشیمن عمل کند. مدل های کوچکتر را می توان برای پاسیوهای کوچک انتخاب کرد.

باغچه ی سبزیجات

باغچه ی سبزیجاتیکی از مهم ترین ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز که در چند سال گدشته شاهد محبوبیت بیشتر آن بودیم، باغچه ی سبزیجات خوراکی بوده است. استفاده از گلدان برای کاشت یا زمین های وسیع ویلا و حیاط خانه، در هر صورت پرورش میوه و سبریجات خودمان می تواند بسیار خوشحال کننده باشد. اگر فضای محدودی دارید، کاشت گیاه می تواند یک کار سرگرم کننده و مفید در فضای باز باشد.

محیط کار در فضای باز

محیط کار در فضای باز خانهاین روزها حتما دیده اید که بسیاری از افراد از خانه کار می کنند. طراحی محیط کار در خانه می تواند روی خلاقیت و انگیزه ی افراد موثر باشد. پس چرا یک میز در فضای باز خانه ی خود برای کار کردن نصب نکنید؟

اگر به اینترنت نیاز دارید، مطمئن شوید محلی که انتخاب می کنید به سیگنال وای فای دسترسی داشته باشد. همچنین برای درامان ماندن از آفتاب یک چتر به عنوان سایبان بالای سر خودتان قرار دهید. کار کردن در فضای سبز خانه و ویلا همراه با صدای پرندگان می تواند ساعات طولانی کار کردن را دلپذیرتر کند.

گسترش فضای زندگی در فضای باز

آشپزخانه ی فضای بازدر ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز ویلا و خانه، صاحب خانه ها به دنبال امکاناتی هستند که بیشتر بتوانند از این فضا استفاده کنند. به عنوان مثال محبوبیت آشپزخانه های فضای باز همچنان در حال افزایش است. شما می توانید در مهمانی های دوستانه و خانوادگی خود در کنار مهمان ها باشید و همزمان غذا و وسایل پذیرایی را آماده کنید.

القای شخصیت

دکوراسیون فضای باز خانه با فضای بیرونی کسالت آور خداحافظی کنید. برای متمایز کردن محل نشیمن و محل غذاخوری آنها را تزئین کنید. در طراحی المان ها از الگو و رنگ های جالب، جذاب و شاد استفاده کنید تا سبک های طراحی فضای سبز محبوب را در فضای باز خود القا کنید.

استفاده از تکنولوژی

تکنولوژی در فضای بازخواه یک مهمانی یا دورهمی خانوادگی داشته باشید، با استفاده از تکنولوژی می توانید خود را سرگرم کنید. محبوبیت لوازم جانبی سرگرم کننده در فضای باز مانند اسپیکرهای بلوتوِ و پروژکتور در حال افزایش است.

باغچه ی عمودی

باغچه ی عمودیدر ایده های پرطرفدار طراحی فضای باز 2022 باغچه های عمودی به دلیل جذابیت ظاهری و صرفه جویی در فضا محبوبیت پیدا کرده اند. یک قسمت از دیوار حیاط که نور آفتاب خوبی دارد را برای آویزان کردن گلدان انتخاب کنید. یا می توانید کمی حرفه ای تر عمل کنید و با طراحی دیوار سبز یک دیوار را کامل با رنگ سبز بپوشانید.

مبلمان فضای باز مناسب با سبک معماری خانه

مبلمان فضای باز و باغچهتطبیق مبلمان فضای باز با سبک معماری خانه شما برای ایجاد یک فضای نشیمن زیبا و هماهنگ در حیاط خلوت ضروری است. سعی کنید وسایل و تجهیزاتی که قرار است که در فضای سبز استفاده کنید با سبک خانه و ویلای شما هماهنگی داشته باشد.

طراحی که در تمام فصول کارایی داشته باشد

طراحی فضای باز سال 2022هرچه بیشتر بتوانید از فضای باز خانه و ویلای خود استفاده کنید، مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر در قسمتی از کشور زندگی می‌کنید که در بهار و پاییز هوا سرد است، یک آتشکده یا بخاری‌ ایستاده برای استفاده ی طولانی مدت از فضای باز کمک می کند.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که تابستان‌های سوزان و گرم دارد، یک سایبان، چتر جمع‌شونده و آلاچیق برای ایجاد سایه در نظر بگیرید. همچنین یک استخر کوچک و آبنما کمک بزرگی به شما می کنند.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه